Thursday 04 January 14, 2016
Aiming to Kamakura district in about 30 minutes at noon of 11
This also was the usual one pattern noon lunch.
The car was the 911 Carrera GTS.
Two models in all this day the camera was brought in
First of classic to NikonD3S
The macro 55mm single-focus by mounting
Others familiar with a small atypical camera
1 aircraft readiness of SIGMA dp2 Quattro
It was newly available.
Of for me Ver-2
And one of the SIGMA dp2 Quattro
One large digital
It was a standby in a single-lens camera.
Antique area of Nikon
Classical lens single focus.
In macro 55mm lens
It is shot in full manual mode.
In SIGMA dp2 Quattro
Favorites Nanoha angle mode of
Aspect ratio 21: 9 Green sepia style
Mono tone tic of old-fashioned
I was shooting in the cinema mode.
2016 04 14
SIGMA dp2 Quattro
Come is a large earthquake to Kyushu
It is the day of the image of the day.
A daughter in the HR freak's
What tremors of about seismic intensity 2?
The image of the mirror I noticed swaying accident!
Because it was in the walk outside
The shaking of the time this was not noticed.
White Cayenne that was parked in the parking lot
The Butani's 955 had been carried out to see the sights.
Any more damage in the region
- So that it does not spread!
The SIGMA dp2 Quattro USED
Was the image of the day was put in hand.
Toshifumi Kako
2016年04月14日の木曜日は
昼の11時30分くらいに鎌倉方面を目指して
これまたいつものワンパターン昼のランチでした。
クルマは911 Carrera GTS でした。
この日持参したカメラは全部で2機種
まずは定番のNikonD3Sへ
単焦点のマクロ55mmを装着させて
その他は小型異型カメラでお馴染みの
SIGMA dp2 Quattro の1機態勢
新しく入手しました。
自分にとってのVer-2
SIGMA dp2 Quattro を1台と
1台の大型デジタル
一眼カメラでのスタンバイでした。
Nikonのアンティーク領域
クラシカルレンズ単焦点。
マクロ55mmレンズで
完全マニュアルモードで撮影です。
SIGMA dp2 Quattroで
お気に入りなのは画角のモード
アスペクト比 21:9のグリーンセピア風
モノトーンチックな古風な
シネマモードでの撮影でした。
2016 04 14
SIGMA dp2 Quattro
九州に大きな地震が来る
その日の昼の画像です。
HRフリークさんで娘が
震度2程度の微震でしょうか?
鏡の像が揺れる異変に気が付きました!
自分は外を散歩中でしたから
この時の揺れには気が付きませんでした。
駐車場に停められた白いカイエン
部谷氏の955を見物に行っておりました。
地域での被害がこれ以上
広がりませんように〜!
SIGMA dp2 Quattro USED を
手に入れた日の画像でした。
Toshifumi Kako
取り締りの気配
鎌倉でのランチ後は
湾岸経由で135号線で
箱根ターンパイクへGTSを
のんびりと走らせました。
走行中鋭い視線と気配のような空気を、
左側の死角でしょうか、樹木の陰から
視線らしき雰囲気を感じました。
もしかしたら尾行されているかも知れない?
と異様ないつもとは違う気配でしょうか?
右側ラインから左側車線へ戻り、
数分から10分くらいが経過した後に
3台後ろのクルマの陰に白バイを発見。
案の定10分くらいは気配を殺しながら
追尾ロックオンされておりました。
後ろのクルマとクルマの数台単位での、
車間距離のインターバルクリアランスが微妙に違いました。
自分達には視得ていない角度に何かが存在しているのかも?
クルマの死角に入り込んで追尾走行をする尾行のテクニック!
こんな時は目を閉じて背後に意識を集中です。
モチロンクルマを運転しているのは家内で御座います。
制限速度を守りのんびりと走らせる事10分間くらいでしょうか、
白バイ隊員は諦めたのか我慢しきれずに、
右真横に出現し交差点でU-ターンをして
取り締まり活動エリアへとまた戻って行きました!
風邪の時は頭はボケておりますがその代わりに勘が鋭くなります。
帰りも小田原厚木道路で1キロ先方を走る覆面車両に気が付き、
3台挟んで安全マージンを稼ぎながら5分くらい走行でした。
右側を凄いスピードで走行して行きました白いワンボックスカーが、
数秒後でしょうか赤色回転灯を廻されスグに捕獲されておりました。
判っちゃおりますが、安全運転にはくれぐれもお気を付け下さいませ!
Toshifumi Kako
0 件のコメント:
コメントを投稿